lördag 23 oktober 2010

Ja juste, varför jag var så glad.....

Jo, den här veckan har vi alltså haft Tema Företag i skolan och jag och min grupp har uppfunnit en produkt vi kallar Magic Mirror, och vårat företag heter passande nog Magic Mirror AB! ;).
Jag var VD för företaget, Moa var marknadsföringsansvarig, Erik var ansvarig för ekonomi och administration och Andreas var materialansvarig, det var även han som kommit på idén med Magic Mirror.
Från mån.-ons. har vi jobbat  med produkten och företaget fram till torsdagen, dagen med stort d.

Då var det dags för redovisning av företaget/produkten och man hade chansen att vinna riktigt fina utmärkelser ; Bästa marknadsföring, Publikens pris, Lärarnas pris och Mest köpvärda produkt.
Alla föräldrar, syskon, vänner, mor-far föräldrar var alla välkomna och dessutom fanns det en jury bestående av personer från näringslivet, och ägare av, rektor och lärare från, skolan.
Juryn skulle tillsammans överlägga efter allas redovisningar och under tiden de gjorde det fick "publiken" rösta på det företag/ den produkt de tyckte om mest.
Nu för att komma till saken! Jag och min grupp vann två (!) priser :D Bästa marknadsföring och publikens pris! Åhhhh så glad jag blev! och är fortfarande förstås!!! Och en sak till, nu är jag och mina gruppmedlemmar 400 kr rikare, tack vare dessa fina utmärkelser :)

Tyvärr så kan jag inte lägga upp någon bild eftersom jag glömde kameran hemma (DOH!) och de jag tog med mobilen går inte att föra över :( Men på något sätt ska jag fixa det med bilderna, en gnutta tålamod , eller en skopa, är nog det som behövs.

Så nu vet ni , tjoho :)
Ja och sen har jag haft det så underbart roligt med finaste Matilda från igår till idag! :D Sorry men det får bli lite kortfattat eftersom jag skrev så mycket om skolan och det.
Fredag ; Vi for på stan, kolla in nyöppnade Kicks, fikade på nyfiket, tog fel buss hem så vi hamnade i Mbgt och fick vänta ett tag på den andra bussen hem till Kullen, tehe, kom hem pratade i typ 2 timmar, åt middag med familjen, kila ner till Kullen kiosken ( always ;) och köpte godis, kollade idol, ugglade till klockan 2, skrattade så mycket att vi fick ont i magmusklerna och somnade som två klubbade sälar.
Idag ; Vaknade vid 10, redan, käkade frukost och nördade vid en speciell apparatur (gissa 3 ggr ;] ) och skrattade igen.
Haha du är för bra Matilda ♥

lilla övertrötta jag
godis in our ♥

inte bild från i helgen men hjärta på den ändå ♥
Bilderna kommer från Matildas blogg eftersom jag inte har några tillgängliga *sadface*

Pussss
Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar