lördag 16 januari 2010

Ooops! :S

Hoppsan hejsan :S Ojdå, har visst inte skrivit här på bloggen sen 13 oktober!

Det måste vi ändra på, eller hur?

Jag får väl önska God Jul och Gott nytt år nu då kära läsare!

Jag hoppas ni haft en underbar jul och ett underbart nyår.


Just nu sitter jag bänkad i soffan och tittar på Stjärnorna på slottet. Visst är det ett trevligt program? Man får liksom lära känna kändisarna personligen, det är nog det jag gillar mest med programmet. Med tanke på hur mycket lögner som sprids kring artiser, skådespelare osv. så om man haft förutfattade meningar kring en känd person tidigare kan det visa sig att man haft helt fel! Om nån av er inte har sett den ännu rekommenderar jag den starkt :) Svt1 lördagar kl. 20.00


Jag har alldeles nyligen upptäckt Twilight-serien, snacka om "Hallelujah Moment!"

Jag trodde att den var lite överskattad men oj oj. Jag älskar dem!! Jag har sett Twilight och New moon och jag har läst första boken: Om jag kunde drömma (Twilight) och har snart avslutat När jag hör din röst (New moon). Det är en underbar, omöjlig kärlekshistoria. Böckerna är skrivna av Stephanie Meyer.


Sedan har jag också ett tips till alla er Michael Jackson fans där ute!

David Ilan en känd konstnär har påbörjat den största hyllningen till MJ i hela världen.

Han, David, ska skapa ett porträtt av Michael som bara består av prickar, och varje prick representerar ett fan. En prick = ett fan.

Ni har alltså möjlighet att delta i denna hyllning till Michael.

För att få eran prick i porträttet behöver ni bara bli medlem på deras sida : http://www.michaeljacksontributeportrait.com/

Många av Michaels närmsta vänner och familj stöder denna hyllning.

På deras sida kan ni läsa mer.


Åh fy! Jag tycker att det är så förskräckligt det som pågår i Haiti :( Jag blir så bedrövad att jag önskar att jag kunde ta första bästa flyg dit och hjälpa till själv. Jag har däremot hjälpt till på det sätt jag kan, jag har bidragit med pengar till Röda Korset och som ska gå direkt till människorna i Haiti. Jag önskar också att ni andra hjälper till på det sätt ni kan, det behöver inte vara något stort utan bara någonting! Det finns t.ex ett sätt ; att smsa AKUT till 72900, då bidrar man med 50kr till Röda Korset och människorna i Haiti.

Jag hoppas att denna mardröm för människorna i Haiti ska få ett slut, snarast!


Nåja, nu ska jag ta och avrunda.

Ha det bäst!

Evelina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar