söndag 17 maj 2009

Utedag nr 2!

Det har varit kanonväder under helgen! Det var soligt idag igen!
Idag fick jag ett förskräckt uppvaknande. Det var ett kraftigt skalv i Malmberget. Hela huset skakade i sidled!
Jag trodde huset skulle rasa ihop! Det var nån gång vid 7.30 och jag satte mig i soffan och sov vidare , eller snarare halvsov , men det tog inte en lång stund innan det kom ett litet "skalv"
till. Hoppas ni inte fick ett sådant otrevligt uppvaknande!
Sedan har jag varit ute och blåst såpbubblor, solat och hmmm.. gungat :P Vid tvåtiden fick vi besök av vår Monica och hennes schäfer Onja. Jag lekte och busade med Onja hela eftermiddagen.
Puh, man blir faktist ganska slut av att busa med en schäfer , det är stor skillnad på att busa med en schäfer och att busa med en dvärgspets.
Och på kvällen kom mormor och morfar och hälsa på. Det blev jordgubbar och glass till fika.
Sedan har det väl inte hänt så mycket mer.

Men nu ska jag ta och krypa till kojs.
Det har varit en väldigt aktiv dag!

Godnatt!
Evelina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar