lördag 29 september 2012

Star for life

Natta, Ebba och jag innan konserten ♥
Jag och en del av min klass + några 2or ♥
Armband från Star for life, mycket fint minne! 
Mina underbara föräldrar tog sig till Luleå för att komma på konserten, tack för att ni alltid stöttar mig och ställer upp, jag älskar er! ♥ Fick träffa min älskade lurvboll också! 
Köpte även ett gåvobevis , för att ge en ungdom i Afrika chansen att få vara med i Star for life. 

I onsdags var jag och estetarna från 1an och 2an och medverkade i Star for life konserten i Luleå på Kulturens hus. Konserten är en kväll av afrikansk och svensk underhållning där överskottet går till HIV-bekämpning i södra Afrika. Star for life arbetar också för att stärka ungdomars självkänsla och för att förverkliga drömmar. Ni kan läsa mer om Star for life  här .

Detta var bland det mäktigaste jag varit med om. Jag är så oerhört tacksam att jag fick möjligheten att vara en del av en kväll med fantastiska människor och livlig, härlig musik. Det var en rush att stå där bland alla 300 ungdomar i kören, med talangfulla Star choir SouthAfrica framför (6 afrikanska ungdomar och en grym körledare). Vi sjöng både på Zulu, engelska och svenska. 

Under repetitionerna innan hade vi väldigt roligt, och redan då kunde man känna den fantastiska energin och den starka kärleken. När det sedan var dags för konserten tågade vi in till rop av "Ayeye!" och medryckande takter och redan då började känslan spira i lokalen igen.

Vi sjöng, vi dansade och vi spred kärlek och energi. Det mest fantastiska var när vi sjöng en låt kallad "Friend for life" och alla i kören tog varandras händer och lyfte upp dem. Då gjorde hela publiken likadant, samtidigt som vi sjöng "take my hand, lean on me, don't be scared, I'm your friend for life". Det går inte att beskriva med ord, hur det kändes. 

Vid ett flertal andra tillfällen stod i princip hela publiken upp och dansade med stor inlevelse. Det säger väl allt. Så underbart!



Holy med the Moniker. 




Innan konserten, uppvärmning! :)



Baba wethu, som betyder our father, vår fader. 



Circle of life. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar